/Files/images/distantsyne_navchannya_2023/Що-таке-інклюзивне-навчання.png

Одним з основних пріоритетів розвитку сучасної освіти є забезпечення рівних прав на освіту для всіх дітей, у тому числі для дітей з особливими освітніми потребами, дітей з інвалідністю, дітей з інших соціально вразливих груп.

Інклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахуванні багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Інклюзивне навчання:

• Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.

• Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.

• Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.

Основа інклюзивного навчання

Всі учні:

• Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.

• Мають індивідуальні здібності й особливості.

• Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.

• Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.

• Пізнають скрізь.

Хто такі діти з особливими потребами?

Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.

Наше бачення інклюзивного навчання

Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.

Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня. В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися разом. Інклюзивне навчання не розділяє учнів у класі.

Переваги інклюзивного навчання.

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:

• Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.

• Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.

• Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.

• Залучати батьків в процес навчання і життя школи.

• Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.

• Створювати дружні стосунки з іншими дітьми

• Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Спільні дії в просуванні інклюзивного навчання.

• Приймати всіх дітей до загальноосвітніх шкіл та шкільного життя.

• Надавати всебічну допомогу учням з особливими потребами, їх одноліткам та вчителям в разі потреби.

• Дивитися на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може.

• Створювати навчальні цілі згідно індивідуальних можливостей кожної дитини беручи до уваги, що діти можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися разом в класі.

• Переобладнати школи і класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на потенціалі кожної дитини.

• Сприяти сильному лідерству в особі директора школи і адміністрації

• Сприяти підготовці вчителів, які ознайомлені з різними методами викладання.

• Формувати команду – директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та інший персонал, що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі.

• Підтримувати виважене ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.

У закладі 7 класів з інклюзивною формою навчання. У них навчається 8 учнів з особливими освітніми потребами. Для соціальної адаптації та гармонійного розвитку дітей з ООП створено освітнє середовище.

Освітнє середовище для учнів з ООП включає:

  • психолого-педагогічні послуги;
  • корекційно-розвиткові послуги (лікувальна фізкультура, корекційно-розвиткові заняття);
  • створення безбар’єрного освітнього простору;
  • психолого-педагогічний супровід та розробку індивідуальної програми розвитку для кожної особи з ООП особисто;
  • гармонійний розвиток осіб з особливими освітніми потребами.

Нормативно-правова база інклюзивної освіти:

- Постанова КМУ №88 від 14.02.2017р. Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.

- Постанова КМУ №588 від 09.08.2017р. Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.

Лист_МОН "Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 н.р."

  • Лист МОН № 1/11479-23 від 03.08.2023 "Про методичні рекомендації "Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації"

З дітьми працюють:

- вчителі початкових класів Бабіч О.Г., Дудніченко Т.І., Горішня О.О.

- вчителі-предметники

- практичний психолог Крохмаль Н.В. (корекція розвитку);

- логопед Пилипенко О.М. (розвиток мовлення);

-вчитель-реабілітолог Біліченко Я.В. (ритміка), Шпак О.В. та Ломакін О.В.(лікувальна фізкультура).

- асистенти вчителя: Ісайченко Р.О.,Самсонова Є.С.,Сусла В.М., Гой Л.М., Дорошенко О.О.,Кривчач В.О.,Бондаренко Л.В.

Зі спеціалістами підписані Типові договори про проведення (надання) корекційно-розвиткових занять (послуг).

Фахівці постійно підвищують кваліфікацію з питання інклюзивної освіти.

/Files/images/krohmal/Komanda-psyhologo-pedagogichnogo-suprovodu-v-shkoli-1-scaled-1-1450x2048.jpg

КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІ ЗАНЯТТЯ

«Корекційно-розвиткова робота — це комплекс заходів із системного психолого-педагогічного супроводження дітей з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямований на корекцію порушень шляхом розвитку пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, мовлення та особистості дитини.»

Таку роботу проводять як корекційно-розвиткові заняття за напрямами відповідно до індивідуальних особливостей учня.

Методичну допомогу щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг дітям із особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, можна отримати у фахівців інклюзивно-ресурсного центру за місцем проживання.

Заняття проводяться в індивідуальному порядку , згідно кількості годин, прописаних у висновку ІРЦ. Тривалість -20 хв.

Ознайомитись із корекційними програмами за якими працюють наші спеціалісти, можна за посиланням wym-1677780528859

Нормативна база.

Закони України:
  • «Про повну загальну середню освіту»
  • «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні»
  • «Конвенція про права осіб з інвалідністю»
  • «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»
  • Закон України «Про освіту» № 2145-VII від 05.09.2017 (із змінами)
  • Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про освітущодо організації інклюзивного навчання»(№1324 – VІІ від 5 червня 2014 року) +
  • Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів»(№ 4213-VI від 22.12.2011)+
  • Закон України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальноїсередньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховногопроцесу»(№2442-17 від 06.07.2010)+
  • Закон України від 23.05.2017 № 2053-VIII«Про внесення змін до Закону України «Про освіту» щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг».
Акти Кабінету Міністрів України:
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 26 серпня від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти»
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2007 р. №1242 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 «Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку» (у редакції від 28.10.2020)
Накази Міністерства:
  • Наказ Міністерства освіти і науки України № 912 від 01.10.2010 «Концепція розвитку інклюзивної освіти»
  • Наказ Міністерства освіти і науки України № 1205 від 06.12.2010 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти»
  • Наказ МОН України від 23.04.2018 № 414, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 травня 2018 р. за № 582/32034 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти».
  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти».

https://imzo.gov.ua/osvita/zagalno-serednya-osvita/osvita-osib-z-osoblivimi-potrebami-normativna-baza/

http://www.kharkivosvita.net.ua/document/6248

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Адреса: Харківська область, Богодухівський район, селище Золочів, вул. Клименка Віктора,63

Контакти: телефон приймальні (05764)5-13-70

Дата останньої зміни 26 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!